Köpvillkor

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finns alla uppgifter om produkt, pris, leveransadress och leveranskostnader. Om något är fel i orderbekräftelsen ska du kontakta oss omedelbart via e-post support@tailjoy.se.

Betalningsalternativ

Alla betalningar sker genom Payson Checkout, där du kan välja att betala med Visa/Mastercard eller Swish.

Fraktkostnad inom Sverige

Vid beställning av varor över 999kr är det fraktfritt (inom Sverige). Om din beställning är under 999kr kommer just din fraktkostnad att visas i kassan.

Om du väljer alternativet att hämta din beställning själv, hos oss i Västerhaninge (Stockholm) så blir det ingen fraktkostnad alls. Observera dock att du behöver boka en tid med oss för när du ska hämta dina varor.

Fraktkostnad utanför Sverige

Vi skickar självklart även till länder utanför Sverige. Som Finland, Danmark och Norge. Men då gäller särskilda fraktpriser som visas i kassan när du fyllt i land och postnummer.

Observera att det kan tillkomma tull och specifik moms för landet i vissa fall (bl.a. Norge), dessa avgifter är inte inkluderade i totalsumman.

Vi skickar även till alla länder inom EU, bor du i ett annat land än Sverige, Finland, Danmark eller Norge behöver du kontakta oss via mail för att få en preliminär fraktkostnad innan vi kan hantera din order.

Leveranssätt

Vår normala leveranstid är 3-5 dagar (inom Sverige, om varan finns i lager). Vi skickar oftast iväg din leverans inom 24h på vardagar. Vid enstaka tillfällen kan det ta upp till två arbetsdagar.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå, kommer du bli kontaktad av oss.

Vi använder oss av DHL och Post Nord för att snabba och säkra leveranser.

Ej uthämtade paket

Ej uthämtade paket debiteras med 300kr för ordrar inom Sverige.

För ej uthämtade paket som levererats utomlands debiterar vi hela kostnaden för det outhämtade paket.  

Returneras delar av en order så att kvarvarande ordervärde understiger fria fraktgränsen på 999kr, debiterar vi gällande fraktkostnad.

Allmänna villkor

Priser

Alla priser som anges på våra sidor är i SEK och inklusive 25% moms.

Om du handlar från nåt annat land än Sverige, kommer priserna i kassan efter att du fyllt i din adress, att visas exklusive moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändringar hos leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Produktinformation

Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella bild- och skrivfel på sidan, t.ex. fel i produktbeskrivning, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer eller valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Om en eller flera varor i din beställning inte finns kvar i lager kommer vi skicka ett e post meddelande till dig angående detta. Vi strävar efter att presentationen och produktbilderna av våra produkter ska vara så nära verkligheten som möjligt då det gäller proportioner och färger, men vi kan inte garantera att alla bilder exakt visar produkternas verkliga utseende.

Ångerrätt/ 30 dagars öppet köp

Du som privatperson har enligt lag 14 dagars ångerrätt. Vi på Tailjoy vill att du ska känna dig trygg med att handla hos oss, vi erbjuder dig därför hela 30 dagars öppet köp. Ångerfristen/ tiden för öppet köp börjar gälla från dagen då du mottagit din produkt. Om du köpt en vara som du ej vill behålla så har du rätt att returnera den till oss i oanvänt skick och i varans originalförpackning. Detta ska ske inom 30 dagar från att du mottagit din order. Du står för returfrakten till oss.

Om du väljer att utnyttja din ångerrätt/ 30 dagars öppet köp ska du kontakta vår kundtjänst på support@tailjoy.se och skriv vilka varor du vill returnera. Glöm inte att skriva ditt namn, ordernummer och telefonnummer.

När du fått svar från oss angående din retur har du 14 dagar på dig att returnera varan till oss. Tänk på att förpacka varan väl så den inte kommer till skada. Observera att varan ska vara i nyskick (dvs i samma skick som när du fick varan med etiketter och eventuella lappar kvar på varan samt i originalförpackning där sådan medföljer) *.

Du får prova, med försiktighet, men inte använda produkten. Vi har rätt att göra ett värdeminskningsavdrag om vi bedömer att den returnerade produkten inte längre är i nyskick. Det gäller även hund/ hästhår så vi tipsar om att dubbelkolla att inga hår smugit sig med vid returen.

Om du utnyttjar din ångerrätt/ 30 dagars öppet köp kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, relaterat till gällande produkt, bland dem också leveranskostnader (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder). Du står själv för returfrakten av varan/ varorna.

Återbetalningen sker inom 14 dagar från att vi fått tillbaka varan från dig och godkänt returen.

Returneras delar av en beställning så att ordervärdet understiger gränsen för fri frakt, drar vi av gällande fraktavgift på återbetalningen.

Fri retur vid byten (inom Sverige)

Det innebär att du inte behöver betala frakten av varan tillbaka till oss om du byter vara/ storlek.

Om du vill ta del av den kostnadsfria returen, vid byte av vara, behöver du först lägga en ny order på produkten du vill byta till. Kontakta oss sedan på support@tailjoy.se och skriv viken/ vilka produkter bytet avser, så hjälper vi dig. Skriv med både det gamla ordernumret för produkten som ska returneras och det nya ordernumret för produkten du valt att byta till.

Vi kommer därefter skicka en förbetald retursedel till dig, som du ska använda för att returnera varan till oss. Tänk på att förpacka varan väl så den inte kommer till skada. 

Observera att varan ska vara i nyskick (dvs i samma skick som när du fick varan med etiketter och eventuella lappar kvar på varan samt i originalförpackning där sådan medföljer)*.

Du får prova, med försiktighet, men inte använda produkten. Vi har rätt att göra ett värdeminskningsavdrag om vi bedömer att den returnerade produkten inte längre är i nyskick. Det gäller även hund/ hästhår så vi tipsar om att dubbelkolla att inga hår smugit sig med vid returen.

Återbetalningen sker inom 14 dagar från att vi fått tillbaka varan från dig och godkänt returen.

* Av hygienskäl gäller ej ångerrätten/ öppet köp i 30 dagar på leksaker och tuggben för hund.

Ångerrätten/ 30 dagars öppet köp gäller ej vid:

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig. Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel. Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

Reklamation

Enligt Konsumentköplagen har du som konsument tre års reklamationsrätt. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten och gäller till exempel inte skador som orsakats av normalt slitage. När du tar emot din leverans bör du som kund noggrant undersöka alla varor för att förvissa dig om att de är felfria och fungerar som de ska. För att reklamation ska gälla får skadat gods inte monteras.  Om en produkt är felaktig ska du som kund, inom skälig tid, reklamera till Tailjoy AB via mail. Vi skickar därefter en förbetald fraktsedel till dig så att du kan returnera produkten kostnadsfritt. Produkten måste därefter skickas tillbaka inom 14 dagar.

Reklamation och garanti av hundleksaker

Alla hundar är olika och vissa har större tuggkraft än andra. Av den anledningen lämnar vi ingen garanti på hundleksaker, förutom våra Zogoflex hundleksaker där tillverkaren erbjuder en engångs ersättningsgaranti, läs mer om detta här Alla våra hundleksaker håller en hög kvalitet men är inte helt oförstörbara. Söndertuggade leksaker ersätts inte. Undersök leksaken noggrant vid leveransen för att säkerställa att den är hel och passar just din hund.

Force majeure

Tailjoy ansvarar ej för skador eller förseningar orsakade av omständigheter som vi ej kunnat råda över. Det gäller till exempel krig, eldsvåda, arbetarstrejk väderpåverkan, terrorist attack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-,tele- eller dataförbindelser samt fel eller försening i tjänst från underleverantör.

Personuppgifter och GDPR

Vi sparar följande persondata om våra kunder: förnamn, efternamn, företag/ organisation, e-post, person-/ org.nr, momsnummer, telefonnummer, adress, postnummer, ort, land samt ip-adress. Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter.

Åldersgräns

Vi säljer inte till personer under 18 år utan målsmans tillåtelse.

Om Tailjoy

Tailjoy AB (org.nr. 559248-6921) är ett familjeföretag som startades 2020. Företaget drivs av Adina och Andreas Bielk. Vår verksamhet innefattar hundträning, hästmassage, försäljning av produkter relaterade till hund, häst och deras tvåbenta vänner.

Kontakta oss

 Vi på Tailjoy strävar efter att utvecklas och bli bättre, vi tar därför gärna emot feedback och önskemål om hur vi kan förbättra vår verksamhet. Du når oss enklast via e-post: adina@tailjoy.se. Tailjoy har sitt säte i Stockholm/ Västerhaninge. Företagets postadress är Klövervägen 11, 13736 Värsterhaninge. Telefonnummer 0739 722 675.